Vanliga frågor

Om kunden inte kan komma vidare till ansökan via länken i mejlet, kan det vara bra att testa följande alternativ:

  • Prova att klicka på länken i SMS
     
    istället.
  • Kopiera webbadressen från mejlet och klistra in den direkt i webbläsaren.

Dessa steg kan lösa eventuella problem med länken i mejlet.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ja, kunden behöver besvara frågorna igen. Men om den andra ansökan görs inom kort tid efter den första, kommer de flesta frågorna redan vara förifyllda med de tidigare svaren.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ja, du får ett mail skickat till den e-postadress som är registrerad på ditt konto. Kontrollera att din e-postadress är korrekt registrerad om du inte får något meddelande.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Det går inte att ändra en ansökan i dagsläget. För att göra ändringar behöver du:

  1. Radera den befintliga ansökan.
  2. Skapa en ny ansökan med det uppdaterade affärsupplägget.

Du kan radera ansökan på två sätt:

  • Via listan under Förmedlade avtal.
  • Genom att klicka dig in på den aktuella ansökan.
Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


  1. Gå till den aktuella ansökan under Förmedlade avtal och öppna detaljsidan.
  2. Klicka på Skicka påminnelse och ändra e-postadress eller telefonnummer.
Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Du får ett mail när kunden skickat in sin ansökan. Du kan även följa status för ansökan i listan Förmedlade avtal.

  • Om ansökan har status Ej påbörjad, har kunden ännu inte besvarat KALP-/KYC-frågorna.
  • Om ansökan har status Påbörjad, har antingen en av två sökande skickat in sin ansökan, eller så har den/de sökande besvarat frågorna men inte skickat in ansökan ännu.
Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ansökningarna har en giltighetstid, i dagsläget 7 dagar. Därefter tas de bort från listan under Förmedlade avtal och du måste göra en ny ansökan.

Det kan också vara så att den sökande har skickat in ansökan. Då har den fått ett avtalsnummer och då flyttats från den övre listan till den undre listan under Förmedlade avtal.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag