Vanliga frågor
Om kunden inte kan komma vidare till ansökan via länken i mejlet, kan det vara bra att testa följande alternativ:
- Prova att klicka på länken i SMS
- Kopiera webbadressen från mejlet och klistra in den direkt i webbläsaren.
Dessa steg kan lösa eventuella problem med länken i mejlet.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Ja, kunden behöver besvara frågorna igen. Men om den andra ansökan görs inom kort tid efter den första, kommer de flesta frågorna redan vara förifyllda med de tidigare svaren.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Ja, du får ett mail skickat till den e-postadress som är registrerad på ditt konto. Kontrollera att din e-postadress är korrekt registrerad om du inte får något meddelande.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Det går inte att ändra en ansökan i dagsläget. För att göra ändringar behöver du:
- Radera den befintliga ansökan.
- Skapa en ny ansökan med det uppdaterade affärsupplägget.
Du kan radera ansökan på två sätt:
- Via listan under Förmedlade avtal.
- Genom att klicka dig in på den aktuella ansökan.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
- Gå till den aktuella ansökan under Förmedlade avtal och öppna detaljsidan.
- Klicka på Skicka påminnelse och ändra e-postadress eller telefonnummer.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Du får ett mail när kunden skickat in sin ansökan. Du kan även följa status för ansökan i listan Förmedlade avtal.
- Om ansökan har status Ej påbörjad, har kunden ännu inte besvarat KALP-/KYC-frågorna.
- Om ansökan har status Påbörjad, har antingen en av två sökande skickat in sin ansökan, eller så har den/de sökande besvarat frågorna men inte skickat in ansökan ännu.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Ansökningarna har en giltighetstid, i dagsläget 7 dagar. Därefter tas de bort från listan under Förmedlade avtal och du måste göra en ny ansökan.
Det kan också vara så att den sökande har skickat in ansökan. Då har den fått ett avtalsnummer och då flyttats från den övre listan till den undre listan under Förmedlade avtal.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag