Vanliga frågor om inbetalning

Kan jag betala mer än beloppet på avin i Kivra?

Har du en kortkredit hos oss så kan du betala mer än lägsta beloppet på avin.

Har du ett lån eller en avbetalning kan du inte det och behöver i så fall göra extra inbetalningar separat via din internetbank.

Laddar...

Varför har jag fått ett påminnelse- eller inkassobrev?

Om du har fått en påminnelse eller ett inkassobrev beror det på att vi saknar din betalning. Följ dessa steg för att komma vidare:

Börja med att kontrollera om betalning har skett

  • Kontrollera om vi har mottagit din betalning via Mina sidor.
  • Om du inte har betalat behöver du betala omgående för att undvika ytterligare avgifter.

Kivra
Om du är ansluten till Kivra, skickas dina avier dit. Kontrollera din Kivra-brevlåda.

Kontakta oss på kundservice
Om du vill prata med en handläggare, kontakta vår kundservice via Säkra meddelanden.

Så skickar du meddelande på Mina sidor.

Laddar...

Jag är sen med min betalning - vad gör jag?

Betala in det förfallna beloppet till oss direkt. Du kan se vad du ska betala på Mina sidor samt till vilket bankgiro och OCR.

Kontakta oss via Mina sidor
Om du vill komma i kontakt med en handläggare ber vi dig skicka in en förfrågan via Mina sidor.

Så skickar du meddelande på Mina sidor.

Laddar...

Tar ni ut någon avgift om jag är sen med betalningen?

Ja, om du är sen med betalningen tillkommer vissa avgifter beroende på vilken typ av kredit du har.

För dig med kreditkort:

  • Dröjsmålsränta: Börjar gälla efter förfallodagen på din avi.
  • Påminnelseavgift: Om du är försenad 5 dagar eller mer med din betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor.

För dig med avbetalning eller Direktlån:

  • Dröjsmålsränta: Börjar gälla efter förfallodagen på din avi.
  • Påminnelseavgift: Om du är försenad 10 dagar eller mer med din betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor på den första påminnelsen.

Avgifter för påminnelser och dröjsmålsränta debiteras i efterhand via kommande avisering. För att undvika dessa avgifter, se till att alltid betala dina fakturor i tid. 

 

Information om våra avgifter och dröjsmålsränta finner du i allmänna villkor som du fick med det avtal du tecknade med oss.

Så skickar du meddelande på Mina sidor.

Laddar...

Vad har ni för bankgironummer?

Om du saknar betaluppgifter till oss gäller följande bankgironummer beroende på typ av betalning:

För lån och avbetalning

  • Använd Bankgiro 801-4896 om du har ett OCR-nummer.

För extra inbetalning/amortering och slutbetalning

  • Använd Bankgiro 262-5705 om du saknar OCR-nummer. Ange avtals-/lånenummer i meddelanderutan.

För kreditkort

  • Betala in på Bankgiro 103-1012.

Du finner OCR-nummer på avin, Mina sidor och i appen Wasa Kredit.

Har du ett Agriakort hittar du samma uppgifter i appen Agriakortet. Läs mer om Agriakortet på Agrias webbplats.

Laddar...

När kommer första fakturan?

För svar på frågor kring dina avtal kontakta Kundservice företag via Mina sidor och Säkra meddelanden så hjälper vi dig.

Så skickar du meddelande på Mina sidor.

Laddar...

Vad är det för ränta på mitt lån?

För svar på frågor kring dina avtal kontakta Kundservice företag via Mina sidor och säkra meddelanden så hjälper vi dig.

Så skickar du meddelande på Mina sidor.

Laddar...

Kan jag betala extra på mitt lån?

Ja, du kan alltid betala in mer än det belopp som står på avin. 

För att säkerställa att din extra inbetalning hanteras korrekt, kontakta oss via säkra meddelanden på Mina sidor och informera oss om hur du finansierar din extraamortering. Vi hjälper dig med de specifika inbetalningsuppgifterna för extraamorteringen.

Så skickar du meddelande på Mina sidor.

Laddar...