Trygg kund
Vi vill skapa möjligheter för dig som är kund hos oss och att du ska känna dig trygg när du har med Wasa Kredit att göra. Här har vi samlat råd och tips om vad du kan göra för känna dig säker när du använder våra tjänster.
Generella säkerhetstips
- Skydda dina inloggningsuppgifter: Lämna aldrig ut dina inloggningsuppgifter via telefon, chatt, sociala medier eller mejl. Använd dem endast när du själv loggar in på Mina sidor, i appen eller när du ringer in till oss.
- Använd BankID med försiktighet: Använd aldrig ditt BankID, säkerhetsdosa eller swishkod på uppmaning av någon annan, förutom när du själv har initierat kontakten med vår kundservice eller loggar in på Mina sidor via våra officiella kanaler. Läs alltid noggrant vad du signerar och säkerställ att det är rätt tjänst och sammanhang.
- Inga spontana möten: Vi efterfrågar inte möten kring denna typ av ärenden.
- Kontakta oss vid osäkerhet: Om du är osäker på något, kontakta oss gärna direkt via våra officiella kanaler.
Säkra kortbetalningar
Här får du enkla råd för att öka säkerheten ytterligare när du betalar med kort på internet, i butik eller tar ut pengar i automat. Läs mer om säkra kortbetalningar.
Säkerhet på internet
Vi tipsar om vad du kan tänka på för att förebygga bedrägerier. Och enkla knep för en tryggare vardag. Läs mer om säkerhet på internet.
Mobilt BankID
Vi använder oss av Mobilt BankID för att du på ett enkelt och tryggt sätt ska kunna logga in på Mina Sidor och i appen. Mobilt BankID används även för att signera internetköp med kreditkortet. Läs mer om Mobilt BankID.
Så blir du svårlurad
Det är ofta äldre som drabbas och kampanjen riktar sig därför främst till personer över 60 år. Men även du som anhörig spelar en viktig roll att informera dina närstående om hur de kan skydda sig mot bedrägerier.
Personuppgifter
Vi värnar om din integritet och är därför mycket försiktiga när vi behandlar dina personuppgifter. Ta del av hur vi samlar in, delar och använder dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.