Reklamation kreditkort, avbetalning och leverantörslån

Om du som privatperson köpt en produkt och valt att finansiera den via avbetalning, kortkredit eller lån och varan är trasig, felaktig eller ofullständig kan du reklamera den.

Reklamera via Mina sidor

Om du inte har BankID eller av någon annan anledning inte kan använda dig av Mina sidor, använd blanketten nedan. 

Om din reklamation avser köp du genomfört med ditt kreditkort ska du använda dig av reklamationsblankett för kortköp.

Så här går du tillväga för att reklamera:

Börja med att kontakta återförsäljaren

Börja alltid med att kontakta butiken eller företaget du handlat hos och var noggrann med att dokumentera samtal, datum, tider och vem du pratat med. Spara brev och e-post. Oftast löser det sig på det sättet. Men om du inte får hjälp gör du en reklamation hos oss så snart du kan.

Fyll i formuläret

Fyll i formuläret. De uppgifter du skickar in kommer att användas för fortsatt utredning av reklamationen. 

För snabbare handläggning: Bifoga fullständiga underlag

Om du är noggrann med att bifoga alla relevanta underlag direkt har vi möjlighet att påskynda handläggningen av ditt ärende.

Vad är skälet till reklamationen?
Bifoga alla relevanta underlag direkt för kortare handläggningstid.
+ Lägg till

Wasa Kredit behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och annan tillämplig lagstiftning och på sätt som anges i informationen "Behandling av personuppgifter" som du hittar här: www.wasakredit.se/personuppgifter.