Betala

Du hittar din aktuella låneskuld på Mina sidor.

  1. Logga in på Mina sidor.
  2. Gå till flik Mitt lån. 
  3. Klicka på Detaljer på sidan som visas.

Om du har frågor, kontakta oss via Meddelande i Mina sidor.

Logga in på Mina sidor.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Tyvärr erbjuder vi inte betalningsfria månader som en del av våra lånevillkor. Vi eftersträvar transparent och ansvarsfull långivning och har noterat att betalningsfria perioder kan förlänga skuldsättningen och öka de totala kostnaderna för låntagare.

Om din ekonomiska situation är utmanande och du behöver vägledning för att hantera din budget och skulder, uppmanar vi dig att kontakta budget- och skuldrådgivare hos din kommun. Dessa rådgivare erbjuder kostnadsfri och konfidentiell hjälp för att hjälpa dig att skapa en hållbar ekonomisk plan och hitta vägar framåt. Besök din kommuns officiella webbplats för mer information och kontaktuppgifter till den budget- och skuldrådgivningstjänst som finns tillgänglig för dig.

Hjälpte svaret dig?
12 av 24 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Kreditkortet ger dig möjlighet att dela upp dina köp med förmånliga villkor. Välj hur du vill betala i Wasa Kredit-appen. Betala alla köp direkt eller dela upp några köp till senare.

Så här gör du för att dela upp ditt köp i Wasa Kredit-appen:

  1. Öppna appen och logga in med dina användaruppgifter. 
  2. På startsidan visas ett antal snabbkommandon, välj Dela upp.
    Startsidan i appen
  3. Markera det köp du vill delbetala från listan som visas och klicka på Nästa.
    Lista med köp i appen
  4. Välj en betalningsplan som passar dig och klicka på Nästa. 
    Betalningsplaner i appen
  5. Granska dina val och bekräfta delbetalningen. Kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du godkänner med Mobilt BankID. 
    Betalplan specifikation i appen
  6. Klar.
    Bekräftelsesida i appen

Följ den betalningsplan du har valt och se till att du gör dina betalningar i tid enligt planen. Du hittar dina delbetalningar och information om dessa under Mina delbetalningar. 

Läs mer om delbetalning av dina köp här

Enklare vardag med Wasa Kredit-appen

Hjälpte svaret dig?
10 av 35 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Om du har fått ränta på ditt räntefria köp beror det troligen på att något av följande har inträffat:

  1. Kampanjperioden har löpt ut: Räntefri kampanj/ Räntefritt köp gäller endast under en specificerad period.
  2. Missade betalningar: Om du har missat en eller flera betalningar bryts de räntefria villkoren.
  3. Ofullständig betalning: Beloppet har inte betalats av i enlighet med kampanjvillkoren inom kampanjperioden.

Vad du kan göra nu

  1. Kontrollera ditt avtal:

    • Läs igenom villkoren för att förstå varför ränta har lagts på.
    • Kontrollera kampanjperiodens slutdatum och dina betalningar.

  2. Betala av så mycket som möjligt:

    • Försök att betala av det återstående beloppet så snart som möjligt för att minimera räntekostnaderna.
    • Se om du kan göra extra betalningar för att snabba upp processen.

  3. Undvik framtida problem:

    • Sätt upp påminnelser för framtida betalningar för att undvika missade betalningar.
Hjälpte svaret dig?
9 av 20 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Du hittar ditt avtalsnummer på alla dina fakturor. Du kan även logga in på Mina sidor för att hitta dina avier och se ditt avtalsnummer där.

Kontakta oss via Mina sidor
Om du vill komma i kontakt med en handläggare ber vi dig skicka in en förfrågan via Mina sidor.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
26 av 422 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Om du som företagskund är försenad med betalningen med 10 dagar debiteras en förseningsavgift på 450 kronor vid första påminnelsen. Dröjsmålsränta tillkommer.

Hjälpte svaret dig?
2 av 10 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


För att betala av ditt lån som privatperson behöver du kontakta oss via säkra meddelanden på Mina sidor.

Vi hjälper dig att räkna ut den upplupna räntan fram till slutbetalningsdagen. Det är viktigt att du betalar in korrekt belopp för att lånet ska avslutas.

För att kontakta oss via säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
255 av 459 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Om du har fått en påminnelse eller ett inkassobrev beror det på att vi saknar din betalning. Följ dessa steg för att komma vidare:

Börja med att kontrollera om betalning har skett

  • Kontrollera om vi har mottagit din betalning via Mina sidor.
  • Om du inte har betalat behöver du betala omgående för att undvika ytterligare avgifter.

Kivra
Om du är ansluten till Kivra, skickas dina avier dit. Kontrollera din Kivra-brevlåda.

Kontakta oss på kundservice
Om du vill prata med en handläggare, kontakta vår kundservice via Säkra meddelanden.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
21 av 57 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Betala in det förfallna beloppet till oss direkt. Du kan se vad du ska betala på Mina sidor samt till vilket bankgiro och OCR.

Kontakta oss via Mina sidor
Om du vill komma i kontakt med en handläggare ber vi dig skicka in en förfrågan via Mina sidor.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
26 av 49 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


För att lösa ditt billån, logga in på Mina sidor och använd funktionen för säkra meddelanden så hjälper vi dig.

När du löser ditt billån kan du även göra ägarbytet samtidigt för att undvika återtag av en redan såld bil. Observera att billånet inte kan överlåtas.

Läs mer: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
123 av 356 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ja, om du är sen med betalningen tillkommer vissa avgifter beroende på vilken typ av kredit du har.

För dig med kreditkort:

  • Dröjsmålsränta: Börjar gälla efter förfallodagen på din avi.
  • Påminnelseavgift: Om du är försenad 5 dagar eller mer med din betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor.

För dig med avbetalning eller Direktlån:

  • Dröjsmålsränta: Börjar gälla efter förfallodagen på din avi.
  • Påminnelseavgift: Om du är försenad 10 dagar eller mer med din betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor på den första påminnelsen.

Avgifter för påminnelser och dröjsmålsränta debiteras i efterhand via kommande avisering. För att undvika dessa avgifter, se till att alltid betala dina fakturor i tid. 

 

Information om våra avgifter och dröjsmålsränta finner du i allmänna villkor som du fick med det avtal du tecknade med oss.

För mer information och hjälp, logga in på Mina sidor. och kontakta oss via Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
33 av 73 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag