Vanliga frågor Övriga frågor

Vår webbplats fungerar bäst om du använder den senaste versionen av Chrome, Edge, Safari eller Firefox. Webbplatsen fungerar med andra webbläsare också, men då kan vi inte garantera att alla tjänster fungerar. 

För att minska risken att drabbas av intrång eller andra typer av säkerhetshot rekommenderar vi att du håller ditt operativsystem uppdaterat. Nya versioner av webbläsare är generellt säkrast.

Märker du att sidan ser konstig ut eller att vissa funktioner inte fungerar, testa en annan webbläsare eller uppdatera ditt operativsystem. Det ska förhoppningsvis lösa problemet! 

Hjälpte svaret dig?
1 av 2 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ja, det kan du. Mina sidor är tillgängligt för kunder med Direktlån, kreditkort, avbetalning eller leasing-/hyresavtal. Som privatkund loggar du in med Mobilt BankID och behöver inte registrera dig.

Läs mer om Mina sidor

Hjälpte svaret dig?
37 av 69 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Du gör en adressändring till Skatteverket. Efter det måste vi få in skriftligt underlag på ändringen. Det går bra att skicka in önskemål om ny adress/referens via Mina sidor.

Vid utländsk faktureringsadress

Om du ändrar till en utländsk faktureringsadress kan vi inte garantera att våra fakturor når dig, och du måste själv ansvara för att fakturan blir betald i tid. Vi rekommenderar att du på din internetbank lägger in en automatisk överföring till oss. På så sätt kan du undvika att drabbas av påminnelseavgifter.

Hjälpte svaret dig?
10 av 23 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Om du saknar betaluppgifter till oss gäller följande bankgironummer beroende på typ av betalning:

För lån och avbetalning

  • Använd Bankgiro 801-4896 om du har ett OCR-nummer.

För extra inbetalning/amortering och slutbetalning

  • Använd Bankgiro 262-5705 om du saknar OCR-nummer. Ange avtals-/lånenummer i meddelanderutan.

För kreditkort

  • Betala in på Bankgiro 103-1012.

Du finner OCR-nummer på avin, Mina sidor och i appen Wasa Kredit.

Har du ett Agriakort hittar du samma uppgifter i appen Agriakortet. Läs mer om Agriakortet på Agrias webbplats.

Hjälpte svaret dig?
38 av 92 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


En kreditupplysning är en sammanställning av din ekonomi som inkluderar information om din inkomst, eventuella betalningsanmärkningar och andra ekonomiska förhållanden. Vi använder kreditupplysningen för att bedöma din kreditvärdighet och för att räkna ut din ränta.

Lär dig mer om lån i vår låneskola

Hjälpte svaret dig?
28 av 79 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Räntan på Direktlånet bestäms individuellt i samband med kreditbedömningen. Detta innebär att vi gör en bedömning av din ekonomiska situation och kreditvärdighet innan vi fastställer din personliga ränta. Faktorer som kan påverka räntan inkluderar din inkomst, skuldsättning, tidigare betalningshistorik och andra ekonomiska förhållanden.

Eftersom räntan bestäms individuellt kan vi inte ge något förhandsbesked om vad just din ränta blir. Du får information om din specifika ränta i ditt lånebesked samt i ditt låneavtal.

För mer information om hur räntan bestäms och vad som påverkar den, besök vår sida om ränta och avgifter på lån.

Hjälpte svaret dig?
42 av 114 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag