Vanliga frågor om inbetalning

Har du en kortkredit hos oss så kan du betala mer än lägsta beloppet på avin.

Har du ett lån eller en avbetalning kan du inte det och behöver i så fall göra extra inbetalningar separat via din internetbank.

Hjälpte svaret dig?
25 av 60 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Om du har fått en påminnelse eller ett inkassobrev beror det på att vi saknar din betalning. Följ dessa steg för att komma vidare:

Börja med att kontrollera om betalning har skett

  • Kontrollera om vi har mottagit din betalning via Mina sidor.
  • Om du inte har betalat behöver du betala omgående för att undvika ytterligare avgifter.

Kivra
Om du är ansluten till Kivra, skickas dina avier dit. Kontrollera din Kivra-brevlåda.

Kontakta oss på kundservice
Om du vill prata med en handläggare, kontakta vår kundservice via Säkra meddelanden.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
20 av 55 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Betala in det förfallna beloppet till oss direkt. Du kan se vad du ska betala på Mina sidor samt till vilket bankgiro och OCR.

Kontakta oss via Mina sidor
Om du vill komma i kontakt med en handläggare ber vi dig skicka in en förfrågan via Mina sidor.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
20 av 41 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ja, om du är sen med betalningen tillkommer vissa avgifter beroende på vilken typ av kredit du har.

För dig med kreditkort:

  • Dröjsmålsränta: Börjar gälla efter förfallodagen.
  • Påminnelseavgift: 60 kronor tillkommer vid försenad betalning.
  • Inkassoavgift: Om betalningen fortfarande inte har gjorts tas en inkassoavgift på 180 kronor ut på inkassoavin.

För dig med avbetalning eller Direktlån:

  • Påminnelseavgift: Om du är försenad 10 dagar eller mer med din betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kronor på den första påminnelsen.
  • Inkassoavgift: Om betalningen fortfarande inte har gjorts tas en inkassoavgift på 180 kronor ut på inkassoavin.
  • Dröjsmålsränta: Tillkommer på det förfallna beloppet.

För att undvika dessa avgifter, se till att alltid betala dina fakturor i tid. 

För mer information och hjälp, logga in på Mina sidor. och kontakta oss via Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
29 av 67 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Om du saknar betaluppgifter till oss gäller följande bankgironummer beroende på typ av betalning:

För lån och avbetalning

  • Använd Bankgiro 801-4896 om du har ett OCR-nummer.

För extra inbetalning/amortering och slutbetalning

  • Använd Bankgiro 262-5705 om du saknar OCR-nummer. Ange avtals-/lånenummer i meddelanderutan.

För kreditkort

  • Betala in på Bankgiro 103-1012.

Du finner OCR-nummer på avin, Mina sidor och i appen Wasa Kredit.

Har du ett Agriakort hittar du samma uppgifter i appen Agriakortet. Läs mer om Agriakortet på Agrias webbplats.

Hjälpte svaret dig?
37 av 90 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


För svar på frågor kring dina avtal kontakta Kundservice företag via Mina sidor och Säkra meddelanden så hjälper vi dig.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
11 av 83 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


För svar på frågor kring dina avtal kontakta Kundservice företag via Mina sidor och Säkra meddelanden så hjälper vi dig.

För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.

Hjälpte svaret dig?
15 av 54 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Ja, du kan alltid betala in mer än det belopp som står på avin. 

För att säkerställa att din extra inbetalning hanteras korrekt, kontakta oss via Säkra meddelanden på Mina sidor och informera oss om hur du finansierar din extraamortering. Vi hjälper dig med de specifika inbetalningsuppgifterna för extraamorteringen.

Läs mer: Säkra meddelanden – så här gör du

Hjälpte svaret dig?
389 av 634 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag