Vanliga frågor om inbetalning

Tyvärr erbjuder vi inte betalningsfria månader som en del av våra lånevillkor. Vi eftersträvar transparent och ansvarsfull långivning och har noterat att betalningsfria perioder kan förlänga skuldsättningen och öka de totala kostnaderna för låntagare.

Om din ekonomiska situation är utmanande och du behöver vägledning för att hantera din budget och skulder, uppmanar vi dig att kontakta budget- och skuldrådgivare hos din kommun. Dessa rådgivare erbjuder kostnadsfri och konfidentiell hjälp för att hjälpa dig att skapa en hållbar ekonomisk plan och hitta vägar framåt. Besök din kommuns officiella webbplats för mer information och kontaktuppgifter till den budget- och skuldrådgivningstjänst som finns tillgänglig för dig.

Hjälpte svaret dig?
4 av 8 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Har du en kortkredit hos oss så kan du betala mer än lägsta beloppet på avin. Har du ett lån eller en avbetalning kan du inte det och behöver i så fall göra extra inbetalningar separat via din internetbank.

Hjälpte svaret dig?
17 av 39 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


För dig med kreditkort

För dig som har kreditkort börjar dröjsmålsränta att gälla efter förfallodagen. Vid försenad betalning tillkommer även en påminnelseavgift på 60 kronor. Därefter tar vi ut en inkassoavgift på inkassoavin på 180 kronor.  

För dig med avbetalning eller Direktlån

För dig som har en avbetalning eller ett Direktlån, också kallat blancolån eller privatlån, och är försenad 10 dagar eller mer med din betalning tar vi ut 60 kronor i påminnelseavgift på påminnelse ett. Därefter tar vi ut en inkassoavgift på inkassoavin på 180 kronor. Dröjsmålsränta tillkommer.

Hjälpte svaret dig?
27 av 64 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Saknar du betaluppgifter till oss gäller följande uppgifter.

För lån och avbetalning 

Bankgiro 801-4896 används om du har ett OCR-nummer.

För extra inbetalning/amortering och slutbetalning

Bankgiro 262-5705 används om du saknar OCR. Ange avtals-/lånenummer i meddelanderutan.

För kreditkort

För kreditkortet betalar du in på Bankgiro 103-1012. 

OCR-nummer hittar du på avin, Mina sidor och i appen Wasa Kredit. Har du ett Agriakort hittar du samma uppgifter i appen Agriakortet.

Hjälpte svaret dig?
35 av 88 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Kontakta kundservice på telefon 08-635 38 00 för svar på frågor kring dina avtal.

Hjälpte svaret dig?
11 av 82 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Kontakta Kundservice på telefon 08-635 38 00 för svar på frågor kring dina avtal.

Hjälpte svaret dig?
15 av 53 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag


Du kan alltid betala in mer än det belopp som står på avin. Det enda du behöver göra är att lägga till önskad summa på det aviserade beloppet.

Hjälpte svaret dig?
373 av 610 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar!

Tack, för ditt svar.

Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag