Vanliga frågor: Överskott kredit
Försök igen vid ett senare tillfälle. Om det fortfarande inte fungerar, vänligen logga in på Mina sidor och kontakta oss via Säkra meddelanden.
Skicka ett meddelande till ”Kortkredit” med följande uppgifter: din banks namn, clearing nummer och kontonummer.
Vi återkommer härefter till dig så snart vi kan.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Wasa Kredit har en app som heter just Wasa Kredit. Om du inte har appen sedan tidigare laddar du enkelt ner den via App Store eller Google Play. Har du ett Wasa Kredit-, Lexus- eller Toyotakort använder du dig av appen Wasa Kredit. Om du har ett Agria kort använder du appen Agriakortet.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Om du har köpt något från en butik eller ett företag som samarbetar med oss, kan det hända att din betalning har delats upp i mindre belopp som sedan lagts på en kortkredit hos oss. Detta kan ske även om du inte använde ett fysiskt kreditkort från oss vid köpet. I sådana fall hanteras din betalning som en kredit, vilket kan resultera i ett överskott om beloppet som betalas in överstiger den totala kostnaden för köpet.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Om du bara har BankID på fil/i datorn och inte mobilt BankID, kan du skicka ett meddelande till oss via Säkra meddelanden på Mina sidor så hjälper vi dig vidare. Ange bankens namn, clearingnummer och kontonummer i ditt meddelande.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Om du har ett aktivt konto ordnar du med din överföring via Appen. När du gjort det, meddela oss om att du genomfört överföringen via säkra meddelanden på Mina sidor, så att vi kan ta bort avgiften*. Välj ämne Kortkredit.
*Gäller endast vid överföring av överskott.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Om du har ett aktivt konto kan du Logga in i appen. Se avsnitt Använt belopp: Det belopp som visas som minus är det belopp du ska överföra.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag
Vi har märkt att några av våra kunder har mer pengar på sina kortkrediter. Detta extra belopp kallas för överskott. Eftersom vi inte fungerar som en traditionell bank där vi kan hålla dina insatta pengar (en process som kallas inlåning), behöver vi återbetala överskottet till dig.
Tack, för ditt svar.
Kontakta oss, så hjälper vi dig:
Kundservice Privat
Kundservice Företag